January 30, 2010

Nu är det snart februari och våren närmar sig sakta men säkert. Dock sjönk temperaturen i helgen ganska många grader så skulle inte bli allt förvånad om jag vaknar upp en morgon och tittar ut över ett vitt vinterland. Vi får väl se.

Senaste veckan var det en himla massa att göra. Prov, plugg, möten, träningar, trip till Long Island med mera. Detvar ju som sagt mid-terms denna vecka vilket betyder stort prov som täcker hela kursen i varje ämne. Kändes dock helt okej så jag hoppas att mina kunskaper räckte till! =)

I torsdags var jag tvungen att ta bussen hem efter förmiddagens prov och som tur var hade jag en tjej, även brookes kompis, som sällskap. Ungefär två minuter från vår gata vardet dags at svänga höger. Men icke sa nicke. kvinnan svänger vänster in mot town igen! Och innan detta har vi kört runt en himla massa omvägar för att släppa av andra ungar.. Hannah berättade att en gång när hon var tvungen att ta bussen hem tog det 45 minuter innan kvinnan stannade utanför hennes hus. Och i vanliga fall så kanske det tar 20 minuter på bussen! I varje fall, efter 30 minuter stirrade vi ut genom fönstret för att försöka lista ut vart vi befann oss men varken jag eller hannah hade någon som alls idé vart vi var. Helt plötsligt kör vi förbi en skylt där det stod Welcome to Warwick! Vi tittade på varandra och brast ut i skratt. Vi var långt ifrån hemma så vi packade upp det vi hade i våra väskor, en banan, vattten, sportdryck, wheat thins, och hade en liten picknick i bussen! ;) haha.. Efter en timmes bussfärd och en väldans massa skratt var vi entligen hemma igen!

I tisdags efter mitt förmiddagsprov kom kris och hämtade upp mig och vi begav oss som tidigare nämt till long Island. Där mötte vi först upp kris bror, Steve för en snabb lunch. Vi pratade om lite olika strategier för mötet men tränaren för Hostra och Steve bestämde sig för att följa med oss eftersom att han vet mycket om saken. Så tillsammans styrde vi bilen mot Hofstra och mitt första möte med en möjlig framtida coach. Vi pratade alla på bra medan Simon, tränaren visade oss runt på campus. Gillade verkligen skolan enormt mycket och fotbollen dör lockar något så oehört! Simon gillade det han sett av mig och tyckte att min spelstil skulle fungera jätte bra i hans lag men att min form behövdes stärkas och förbättras för att kunna spela div.1! Men visst är jag villig att jobba på detta vilket jag även sa till Simon. Så inom de närmaste månaderna kommer han att se mer av mig i olika matcher och cuper och förhoppningsvis kan jag få ytterligare besked och min framtid.

Nu är det läggdags som gäller. Stannade uppe sent igår och sov hos Rylie efter en mycket intressant kväll. hade i varje fall roligt men har varit trött idag. Imorgon är det träning som gäller klockan 1pm och sen får vi se om det blir bio eller inte. Är jätte sugen på att se "When in rome"! Well see..

Natti Natti
48 days, 23 hours, 5 minutes and 41 seconds 

Jessica - Längtar


Kommentarer
Postat av: Mamma

Hejsan lilla Gumman!

Skönt att den jobbiga veckan är över!

Det verkar ju som att det gått bra?

Hofstra verkar ju vara bra! Är det den bästa skolan hittills?

När börjar era matcher?

Vi är också lite trötta idag. Men allt är bra här hemma.

Älskar dig

Mamma Pappa Frida och Addox

2010-01-31 @ 12:00:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0