Ojojoj, vilken hemresa!

Borjade med att limousinen lamnade oss pa fel terminal. Vi skulle flyga fran Brisbane till Sydney, alltsa inom landet men han slappte av oss pa den internationella delen. Sa snabbt som tusan hoppade vi in i en taxi, var tvugna att ha en stor bil da vi hade ett antal resvaskor med oss! Nar vi kom fram till in-checkningen sa borjade tjatet om vara plaster igen som var utspridda over planet. Vi lyckades dock fa platser tillsammans pa planet mellan sydney och LA sa det var bra! Val framme i Sydney hade vi ont om tid och nast intill sprang fran ena anden av flygplatsen till den andra. Och vi var tvugna att ga igenom tullen. Men vi hade inte fyllt i nagra papper sa vi var tvugna att ta tid till det.. men vi lyckades hinna med bussen som tog oss till ratt terminal och hann aven med planet. Nar vi kom fram till LAX var vi tvugna att ga igenom ytterligare en tull. Och gissa vad? Vi hade med oss fel papper och fel visum sa dom vagrade att slappa in mig i landet! "Jag antar att jag far traffa mamma och pappa ikvall", var tankarna i mitt huvud! ;) Vi hade 1,5 timme till nasta flyg gick.. Jag fick folja med nagra gubbar och fick sitta ned och vanta tills en tant kunde ta emot mig. Hon var dock jatte trevlig och loste allt, och jag fick ett papper som sager att jag far stanna i landet 30, och inom dessa 30 dagar maste jag skicka in dom riktiga papprena sa att jag far stanna mitt utbytesstudent ar ut. Nar jag satt jag vantade kom kris springande, nastan i varje fall. "Jess, you wont believe it. Your bag didn't make the flight." Min vaska var kvar i Australien!! Sa utan min vaska, da den antagligen var tvungen att ga igenom extra kontroll pa grund av min kriminella svenska bakgrund... Well man skulle kunna tro det, akte vi hem till Goshen. Val hemma gick jag och la mig vid 10 tiden och blev vackt klockan 12. 14 timmars somn ar inte daligt. ;)

Jag kommer att lagga in bilderna fran resan nar min vaska med min data val kommer! Forhoppningsvis imorgon!

Jessica - memories for life


Kommentarer
Postat av: Denise

hehe ja!! Jo da, allt är bra med mig! =) Har du det bra där borta?



KRAM

2010-01-10 @ 20:03:19
URL: http://deddenisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0